De ontwikkeling van jouw groeistrategie
Groeistrategie
Wat probeer je met je website te bereiken? Wat is jouw groeistrategie?
Waar kunnen we je mee helpen? Waar loop je tegen obstakels aan, en waar zien we kansen voor winst? We stellen altijd veel vragen, maar je klanten kennen en hun behoeftes begrijpen is de sleutel tot succes! Laten we samen brainstormen, en een strategie opzetten om je doelen te bereiken!
Leer je doelgroep kennen
Voordat je je marketingbudget gaat spenderen is het belangrijk om de doelgroep te leren kennen, en te begrijpen. Wat als ze zich niet kunnen identificeren met jouw merkidentiteit en hoofdboodschap? Door persona’s te ontwikkelen, krijgen we inzicht in wie jouw prospects zijn, wat ze wel en niet leuk vinden, hoe ze zich gedragen en wat hen triggert.
Wat weet je over de klantreis van jouw doelgroep?
De klantreis begint ruim voordat je doelgroep op de website terechtkomt. Waarschijnlijk kwamen ze er via een Google-zoekopdracht of een van je marketingcampagnes. Zodra ze hun weg naar de website hebben gevonden, zullen er nog veel beslissende momenten zijn voordat ze converteren naar leads of klanten. Ben je niet benieuwd wat er gebeurt tussen het eerste contact en een conversie? Hoe retarget je churns? En hoe zet je een enkele verkoop om in terugkerende inkomsten? Door ons te focussen op het gehele klant traject verzamelen we bruikbare gegevens om je conversieratio’s te verbeteren.
Leer van wat je concurrenten doen
Welke zoekwoorden gebruiken je concurrenten? Wat is hun merksentiment? Presteren ze goed op engagement? We zullen de KPI’s van branchegenoten onderzoeken, en analyseren wat de andere spelers in het veld doen. Zo krijgen we inzicht in wat werkt en wat niet werkt – en nog belangrijker, we leren waar jouw kansen liggen!
Dat is hoe wij een winnende groeistrategie ontwikkelen
Keuzes maken op basis van data