Conversie Optimalisatie

Conversie optimalisatie is een lucratieve manier om meer uit je website te halen. Marsmedia is gespecialiseerd in website optimalisatie, het verlagen van de kosten per conversie en het verhogen van de omzet per gebruiker. We helpen je graag om het aantal conversies te verhogen, je bedrijf uit te breiden en groei mogelijk te maken. Geïnteresseerd? Stuur een berichtje!

Neem contact op

Waarom is Conversie Optimalisatie belangrijk?

Over conversie optimalisatie

Verander bezoekers in klanten
Door te experimenteren verzamelen we inzichten. Met deze inzichten kunnen we data-gedreven beslissingen nemen om je website continu te verbeteren, waardoor de conversieratio’s steeds beter worden. Hoe meer bezoekers naar klant converteren, hoe hoger de totale omzet zal stijgen.
Lagere conversiekosten
Hoe meer gebruikers in klanten converteren, hoe lager de kosten per conversie zullen zijn. Door je website continu te optimaliseren, kunnen we het aantrekken van nieuwe klanten goedkoper maken. Op deze manier kun je een hogere marge behalen op je producten en diensten.
Verhoog de omzet per gebruiker
Het verhogen van de omzet per gebruiker is een andere methode om meer uit je website te halen. Koopt een gebruiker niet één maar twee producten op je website dan stijgt je omzet al snel met meer dan 100%.

De 7 basis principes

Conversie optimalisatie

1. Aandacht
In elk webdesign is het van belang dat de aandacht naar de juiste elementen gaat. Wij gebruiken verschillende optimalisatie technieken om ervoor te zorgen dat een bezoeker van jouw website van het eerste moment tot de conversie de aandacht krijgt die nodig is om meer uit je website te halen.
2. Context
Een bezoeker gerust stellen dat hij op de juiste website is heeft alles te maken met de context van je website. De ervaring op de pagina dient overeen te komen met je campagnes zodat een bezoeker zeker weet dat hij juist heeft geklikt. Is alles in lijn, dan is de kans groter dat hij zal converteren.
3. Helderheid
Heldere copy zorgt voor hogere conversie. Als de tekst op je website kort, krachtig en helder overkomt begrijpen bezoekers eerder wat er van hun wordt verwacht. Je waardepropositie duidelijk neerzetten is een zeer effectieve manier om mensen snel aan je merk te binden.
4. Uniformiteit
Uniformiteit op je website heeft alles te maken met focus. Van de title tag naar je headers en van je copy tot je links. Alles is met elkaar verbonden en moet in lijn staan met elkaar. Haal vervolgens alle afleidingen weg en je zorgt ervoor dat de het design de bezoeker naar het juiste punt op de website leidt.
5. Geloofwaardigheid
Wat zorgt voor meer vertrouwen onder jouw publiek? Reviews, ratings, social shares, aantal verkopen zijn allemaal elementen die de geloofwaardigheid van jouw product of service kunnen verhogen. Door deze op de juiste manier in je website te zetten overtuig je mensen sneller wat leidt tot meer conversie.
6. Het Conversie Moment
Perfectie in design wordt bereikt, niet wanneer er niets meer aan toe te voegen is, maar wanneer er niets meer over is om weg te nemen. Welke elementen of tekst zorgen ervoor dat iemand niet converteert? Haal deze elementen weg of pas ze op zo’n manier aan zodat er geen twijfel meer bestaat.
7. Continuïteit
Een belangrijk moment dat vaak over het hoofd wordt gezien is wat gebeurt er nadat een gebruiker is geconverteerd? Juist na deze gebeurtenis kan er op eenvoudige wijze gewerkt worden aan de ervaring. Vergeet niet, dit is het eerste moment van een relatie.

Is je website toe aan conversie optimalisatie?

Testen & Optimaliseren

Heeft jouw website een buitengewoon mooi design, is hij snel als de wind en zijn alle on page elementen geoptimaliseerd. Dan is het tijd om te gaan testen en optimaliseren. Wij gebruiken hier een standaard methode voor waarbij we een simpele hypothese opstellen, deze testen middels een A/B test en vervolgens rapporteren. Simpel maar effectief.

MARS-brand-creation

Hypotheses formuleren

Een succesvolle A/B test begint bij het formuleren van een heldere hypothese. Deze moet duidelijk gelinkt zijn aan een identificeerbaar probleem of concrete uitdaging. De hypothese biedt een oplossing voor dit probleem en specificeert vervolgens wat het resultaat is of moet zijn gekoppeld aan de meetbare KPI.

MARS-marketing

A/B Testen

Zodra een duidelijke hypothese is gemaakt, kan de test beginnen. Met Google optimizer heb je binnen een maand resultaat (afhankelijk van het aantal bezoekers) en een antwoord op de vraag of A of B beter werkt. Continu testen en aanpassen zorgt voor een hogere conversie en meer omzet.

MARS-web-design

Rapportage

Na iedere test wordt er een rapportage opgesteld waarin de uitkomsten van de A/B test helder naar voren komen. Er worden vervolgens acties verbonden aan de test en een nieuwe test staat al klaar om van start te gaan. Zo wordt de continuïteit van de vooruitgang gewaarborgd.

pexels-george-milton-7015034

Deze tools gebruikten we om jouw online groei te realiseren

Conversie optimalisatie tools

Google Optimize
A / B-testen is nog nooit zo eenvoudig geweest. Met Google Optimize wordt er snel een hypothese opgesteld en in combinatie met Google Tag Manager en Google Analytics kan direct worden gestart met het testen van nieuwe ideeën. Binnen een maand weet jij of mogelijke aanpassingen effectief blijken te zijn.
Hotjar
Deze populaire tool maakt het mogelijk om te achterhalen wat gebruikers op je website doen. Door middel van heatmaps, scroll maps, click maps, gebruiker opnames, polls en conversion funnels krijg je snel een goed beeld van hoe mensen je website gebruiken en waar er ruimte is voor verbetering.
OptinMonster
OptinMonster is een effectieve tool om gebruikers een e-mailadres te laten achterlaten. Op het moment dat een gebruiker tijdens een sessie de website dreigt te verlaten, laat OptinMonster een gerichte popup zien. Door gebruik te maken van deze tool stijgt het aantal e-mail inschrijvingen significant.
Pagespeed Insights
Snelheid is een belangrijk onderdeel bij conversie optimalisatie. Hoe sneller een website hoe minder snel gebruikers afhaken. Met de Google Pagespeed Insights weet je in een korte tijd precies waar je aan toe bent. Het optimaliseren aan de hand van deze inzichten kan voor een hogere ranking zorgen in de zoekmachines.

Laten we het over conversie optimalisatie hebben

Plan een meeting in
Mars media sfeerbeelden 13
mask-img
Contact
5