Wat Een Webdesigner Amsterdam Kan Leren Van TED
Als webdesigner Amsterdam moet je inventief & innovatief zijn en continu met nieuwe concepten kunnen uitpakken gezien er heel wat concurrentie op de markt is. Voor webdesigners kan een klein beetje inspiratie daarom al wonderen verrichten. Het maakt niet uit hoe creatief je bent: het is altijd handig om te ontdekken hoe andere ontwerpers bepaalde problemen oplossen en op zoek gaan naar nieuwe manieren om hun werk, én de wereld, te benaderen.
Leer als een webdesigner Amsterdam van Margaret Gould Stewart
Facebook’s ‘like’- en ‘deel’-knopjes worden dagelijks maar liefst 22 miljard keer weergegeven en behoren tot de meest bekeken visuele elementen die ooit werden ontworpen. Margaret Gould Stewart, Director of Product Design bij Facebook, schetst drie regels die gelden voor ontwerp op dergelijke schaal – één zo groot waardoor zelfs een kleine wijziging wereldwijd opschudding kan veroorzaken, maar ook zo groot dat een subtiele verbetering het leven van heel wat mensen kan beïnvloeden.
Margaret Gould Stewart heeft haar hele carrière lang afgevraagd hoe men een gebruikerservaring kan ontwikkelen die de wereld op een fundamentele verandert. Een krachtige vraag die ertoe geleid heeft dat ze nu verantwoordelijk is voor de gebruikerservaring op zes van de tien meest bezochte websites ter wereld, inclusief Facebook, waar ze werkt als Director of Product Design.
Webdesigner Amsterdam, luister naar de geweldige Philippe Starck
Ontwerper Philippe Starck probeert 18 minuten lang – zonder behulp van een mooie slideshow – een antwoord te vinden voor de vraag “Waarom ontwerpen?”. Luister zorgvuldig naar een perfecte mantra die bij ons allen past, of je nu een genie bent of niet.
Philippe Starck is een legende op vlak van modern design. Hij is wereldwijd bekend voor zijn luxueuze hotels en kistontwerpen, met name het Peninsula Hotel-Restaurant in Hong Kong, the Teatron in Mexico, Hotel Delano in Miami, het Mondrian in Los Angeles en het Asia de Cuba-restaurant in New York – en ontwerpt totale omgevingen van het grondplan af tot het meubilair en de bekleding.
Wat een webdesigner Amsterdam misschien opmerkt in Philippe zijn praatje: “het cynische design, […] ontwerp moet het enige marketingwapen zijn. […] Er is zoiets zoals narcistisch design: fantastische designers die ontwerpen maken die enkel gericht zijn op andere fantastische ontwerpers. […] Net zoals mij zijn er mensen die proberen om hun bestaan waard te zijn. Ik probeer niet alleen een object te maken die een nut heeft, maar ook die iets kan bijdragen aan de mens zelf, de persoon die het zal gebruiken.”
Wat een webdesigner Amsterdam kan leren van Paula Scher
Paula Scher kijkt terug op haar leven als designer (ze ontwierp onder meer album covers, boeken, het Citibank-logo, …) en gaat terug naar het moment waarop ze echt plezier begon te beleven. Kijk naar geweldige ontwerpen en afbeeldingen uit haar legendarische carrière.
Het label van ‘rockster’ wordt tegenwoordig roekeloos geplakt op iedereen die in aanmerking komt. Maar in het geval van Paula Scher is het niet méér dan passend. Als rockstarontwerper was ze verantwoordelijk voor de albumcovers van de band Boston tot de posters van Elvis Costello, om ergens tussenin te pauzeren om het alomtegenwoordige visueel autoritarisme van Helvetica bij het grofvuil te plaatsen. Ook ontwierp ze enkele van de meest iconische illustraties zoals het logo van Citibank. Ze is een partner bij het gerenommeerd designagentschap Pentagram en ontving in 2001 een AIGA Award.
Op zoek naar een geweldige Webdesigner Amsterdam? Contacteer ons!
Bij Marsmedia (en als webdesigner Amsterdam) zijn we ervan overtuigd dat je kan en zou moeten geïnspireerd worden door niet alleen jouw directe omgeving, maar ook door mensen, dingen en ideeën over de hele wereld heen. Neem contact op met één van onze webdesigners Amsterdam en ontdek wat we voor je kunnen betekenen!