Oval Created with Sketch.

Marsmedia Online Marketing

Conversie Optimalisatie

Conversie optimalisatie is een lucratieve methode om meer uit je website te halen. Marsmedia is gespecialiseerd in deze vorm van website optimalisatie. Internetbureau Marsmedia zorgt ervoor dat de kosten per conversie dalen en de omzet per gebruiker van jouw website stijgt. Conversion design speelt hierin een belangrijke rol. Interesse? Neem dan contact met ons op.

Contact

Waarom Conversie Optimalisatie

Waarom Conversie Optimalisatie

Lagere
conversie kosten

Hoe meer gebruikers converteren, hoe lager de kosten per conversie worden. Door je website continu te optimaliseren wordt het binnenhalen van nieuwe klanten steeds goedkoper en behaal jij een hogere marge op je diensten en producten.

Verhogen
omzet per gebruiker

Het verhogen van de omzet per gebruiker is een andere methode om meer uit je website te halen. Koopt een gebruiker niet één maar twee producten op je website dan stijgt je omzet al snel met meer dan 100%.

Experimenteren

Door jouw webdesign continue aan te passen op basis van geslaagde experimenten zorgen wij ervoor dat je website beter converteert. Meer mensen worden omgezet van bezoeker naar klant wat de totale omzet laat stijgen.

Optimalisatie volgens 7 basisprincipes

Er zijn 7 basisprincipes voor het maken van een optimaal converterende website. Wij gebruiken deze grondslagen voor conversie optimalisatie en verzorgen middels deze methode een optimale gebruikerservaring.

  • Aandacht

    In elk webdesign is het van belang dat de aandacht naar de juiste elementen gaat. Wij gebruiken verschillende optimalisatie technieken om ervoor te zorgen dat een bezoeker van jouw website van het eerste moment tot de conversie de aandacht krijgt die nodig is om meer uit je website te halen.

  •  

  • Context

    Een bezoeker gerust stellen dat hij op de juiste website is heeft alles te maken met de context van je website. De ervaring op de pagina dient overeen te komen met je campagnes zodat een bezoeker zeker weet dat hij juist heeft geklikt. Is alles in lijn, dan is de kans groter dat hij zal converteren.

  •  

  • Helderheid

    Heldere copy zorgt voor hogere conversie. Als de tekst op je website kort, krachtig en helder overkomt begrijpen bezoekers eerder wat er van hun wordt verwacht. Je waardepropositie duidelijk neerzetten is een zeer effectieve manier om mensen snel aan je merk te binden.

  •  

  • Uniformiteit

    Uniformiteit op je website heeft alles te maken met focus. Van de title tag naar je headers en van je copy tot je links. Alles is met elkaar verbonden en moet in lijn staan met elkaar. Haal vervolgens alle afleidingen weg en je zorgt ervoor dat de het design de bezoeker naar het juiste punt op de website leidt.

  •  

  • Geloofwaardigheid

    Wat zorgt voor meer vertrouwen onder jouw publiek? Reviews, ratings, social shares, aantal verkopen zijn allemaal elementen die de geloofwaardigheid van jouw product of service kunnen verhogen. Door deze op de juiste manier in je website te zetten overtuig je mensen sneller wat leidt tot meer conversie.

  •  

  • Het Conversie Moment

    Perfectie in design wordt bereikt, niet wanneer er niets meer aan toe te voegen is, maar wanneer er niets meer over is om weg te nemen. Welke elementen of tekst zorgen ervoor dat iemand niet converteert? Haal deze elementen weg of pas ze op zo’n manier aan zodat er geen twijfel meer bestaat.

  •  

  • Continuïteit

    Een belangrijk moment dat vaak over het hoofd wordt gezien is wat gebeurt er nadat een gebruiker is geconverteerd? Juist na deze gebeurtenis kan er op eenvoudige wijze gewerkt worden aan de ervaring. Vergeet niet, dit is het eerste moment van een relatie.

Website optimalisatie

Website optimalisatie

Naast snelheid spelen ook on page elementen een belangrijke rol in conversie optimalisatie. Sluiten deze elementen niet aan bij het zoekgedrag van jouw potentiële klant dan is de kans groot dat deze je website eerder verlaat dan nodig of zelfs helemaal niet op de pagina landt. De onderstaande elementen zijn het meest belangrijk:

Testen & Optimaliseren

Heeft jouw website een buitengewoon mooi design, is hij snel als de wind en zijn alle on page elementen geoptimaliseerd. Dan is het tijd om te gaan testen en optimaliseren. Wij gebruiken hier een standaard methode voor waarbij we een simpele hypothese opstellen, deze testen middels een A/B test en vervolgens rapporteren. Simpel maar effectief.

Hypotheses formuleren

Een succesvolle A/B test begint bij het formuleren van een heldere hypothese. Deze moet duidelijk gelinkt zijn aan een identificeerbaar probleem of concrete uitdaging. De hypothese biedt een oplossing voor dit probleem en specificeert vervolgens wat het resultaat is of moet zijn gekoppeld aan de meetbare KPI.

A/B testen

Als er eenmaal een heldere hypothese is opgesteld kan de test beginnen. Met o.a. Google optimizer heb je binnen een maand (afhankelijk van het aantal bezoekers) een antwoord op de vraag of A of B beter werkt. Continue testen en aanpassen zorgt voor een hoger conversie en meer meer omzet.

Rapportage

Na iedere test wordt er een rapportage opgesteld waarin de uitkomsten van de A/B test helder naar voren komen. Er worden vervolgens acties verbonden aan de test en een nieuwe test staat al klaar om van start te gaan om zo de continuïteit van de vooruitgang te waarborgen.

Tools

Deze tools helpen jou groeien

Google Optimizer

A/B testen was nog nooit zo eenvoudig. Met Google Optimizer stel je snel een hypothese op en kan je in combinatie met Google Tag Manager en Google Analytics direct beginnen met het testen van nieuwe ideeën. Binnen korte tijd weet je of de verandering die je voor ogen had ook effectief is gebleken.

Hotjar

Deze populaire tool maakt het mogelijk om te achterhalen wat gebruikers op je website doen. Door middel van heatmaps, scroll maps, click maps, gebruiker opnames, polls en conversion funnels krijg je snel een goed beeld van hoe mensen je website gebruiken en waar er ruimte is voor verbetering.

OptinMonster

OptinMonster is een effectieve tool om gebruikers een e-mailadres te laten achterlaten. Op het moment dat een gebruiker tijdens een sessie de website dreigt te verlaten laat OptinMonster een gerichte popup zien. Door gebruik te maken van deze tool stijgt het aantal e-mail inschrijvingen significant.

Pagespeed Insights

Snelheid is een belangrijk onderdeel bij conversie optimalisatie. Hoe sneller een website hoe minder snel gebruikers afhaken. Met de Google Pagespeed Insights weet je in een korte tijd precies waar je aan toe bent. Het optimaliseren aan de hand van deze inzichten kan voor een hogere ranking zorgen in de zoekmachines.

Let's talk.

Conversie optimalisatie inzetten om verder te groeien begint hier.