A day in the life of a studio manager

Writen by John Baars

Mars_media_sfeerbeelden_7

Ik krijg soms de vraag: Wat doe je eigenlijk als Studio Manager bij Mars? Deze titel onthult namelijk vrij weinig over wat er achter de rol schuilgaat, terwijl de job juist bijzonder en veelzijdig is. Tijd voor een sneak peek;

Als ‘Ops’ wissel ik continu tussen werk dat over de lange termijn gaat en werk dat over de korte termijn gaat; 

🎯 Ik bewaak bijvoorbeeld de doelen die we stellen. Het is voor een agency cruciaal dat je jaardoelen scherp hebt en weet of je daarop koerst. Wat zijn de teamtargets? Waar laten we kansen liggen? Welke stappen moeten we nemen om daar te komen? Dit kan variëren van het optimaliseren van werkprocessen, gesprekken voeren met klanten tot het automatiseren van iets wat onnodig veel tijd kost. Zo zorg ik voor een wekelijks overleg met de eigenaren om te kijken naar de performance van de agency en delen we ieder kwartaal dit met het volledige kantoor.  

🔎  Maar dagelijks sta ik ook klaar om problemen op te lossen. Voor mij staat het welzijn van onze teams centraal. Ik fungeer als sparringpartner en help mijn collega’s met de obstakels die ze tegenkomen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat zij hun werk met plezier kunnen doen? Wat is er nodig zodat zij hun werk goed kunnen uitvoeren?

Oké.. Hoe zag je vorige week er dan uit?

📈 Vaste prik, op maandag beginnen we met onze team kick off. We behandelen de voortgang van projecten; Hoe loopt het project? Zijn we op schema? Is iedereen happy?

🔄  Doorlopend sync ik met diverse teams/collega’s om te kijken of we nog op koers liggen, waar ondersteuning nodig is en of we de juiste beslissingen nemen. Zo heb ik met het design team 3 keer in de week contact, heb ik 2 keer in de week een check-in met het development team over de voortgang en behandelen van binnenkomende verzoeken. En houd ik ook 2 keer in de week een check-in met de projectmanager. We houden elkaar scherp en evalueren we voortdurend of onze acties overeenkomen met onze doelstellingen en kernwaarden. Ik doe dit meerdere malen per week met verschillende mensen/samenstellingen. Echter, door slimme routines die we steeds weer aanscherpen, zodat dit allemaal efficiënt én effectief gebeurt. 

🎒  Ook sprak ik met één van onze trouwe klanten. Over hun doelstellingen en behoeften van het komende jaar; onder andere over de ontwikkeling van hun website, de performance van hun gelanceerde app en de prestaties van hun campagnes. 

💡  Bij Mars (Amsterdam) kan een oplossing altijd slimmer. Deze week dook ik in verschillende planning-tools om projectmanagement en ons serviceniveau te verbeteren. Werkt het lekker? Sluit het goed aan? Monday.com blijft altijd innoveren, dus je moet goed bijblijven om alle kansen te blijven benutten.  

Kortom, super leuke rol dus! ✌ 🙂 ✌

Get in touch
5