Website Design Inspiratie

Team Mars Insights

blog image
Spread the love

Op zoek naar website design inspiratie? Wij hebben voor iedereen die bezig is met het (laten) maken van een nieuwe website: een lijst met webdesign inspiratie voor het jaar 2020. 21 websites waarvan wij niet alleen op basis van design maar ook op basis van techniek smullen. Websites zoals websites bedoeld zijn met de juiste timing, kleuren, marges, lettertype en een daarbovenop een geweldige gebruikerservaring.

  1. Plink
  2. DocSend
  3. Pipedrive
  4. Virta
  5. Cowboy
  6. Zendesk
  7. Vinebox
  8. Pesca
  9. The Sill
  10. Miro
  11. Square
  12. Smart.pr
  13. Boom Brush
  14. Muto
  15. Unrecorded
  16. MG motor
  17. Plaid
  18. Adyen
  19. Oscar
  20. Framer
  21. Slack

Plink (By Mollie)

Plink geeft haar gebruikers de mogelijkheid om op een simpele wijze betaallinks aan te maken.
Daarnaast kan je de ervaring van betalen via een betaallink verrijken door betalers achteraf naar een landingspagina te sturen of je eigen logo toe te voegen.

Waarom Plink?

  • Zeer mooi gebruik van animaties, één van de beste die we tot op heden hebben gezien.
  • Moderne features die goed werken, niks is aan het toeval overgelaten.
  • Strak design

Ga naar de website van Plink

Docsend

Met DocSend kan je beveiligd documenten delen en krijg je inzicht in wie wel en wie jouw content niet heeft gelezen. Naast dat je nooit meer een attachment hoeft te sturen krijg je ook inzicht in wat er wel en niet gelezen wordt in een document en zijn deze altijd 100% up to date. Ideaal voor offertes of belangrijke documenten.

Waarom Docsend?

  • Eigen stijl, origineel gebruik kleuren
  • Goed contrast
  • Product uitleg in gifjes

Ga naar de website van Docsend

Pipedrive

Pipedrive is een platform waarmee je jouw sales funnel kan optimaliseren. Pipedrive ondersteunt je op die momenten waarop je alle aandacht moet richten op de juiste deals.

Waarom Pipedrive?

  • Site heeft een professionele uitstraling
  • Duidelijke animaties die het doel van de site goed uitleggen
  • Ontworpen zodat je blijft verkopen

Ga naar de website van Pipedrive

Virta

Virta is een digitaal platform voor het opladen van elektrische voertuigen. Bij Virta ben je aan het juiste adres als je een laadpunt wil voor je deur of voor je bedrijf. Ook is hun intelligente software in staat om een elektrisch wagenpark te beheren op eenvoudige wijze.

Waarom Virta?

  • Eigen stijl die overal herkend kan worden
  • Focus op het in contact komen met de bezoeker van de site

Ga naar de website van Virta

Cowboy

Let op van Moof hier komt Cowboy! Met de e-bike van Cowboy kan je tot wel 70 km geheel electrisch rijden. Daarnaast is de fiets geheel gestroomlijnd en hebben ze in alle facetten gedacht aan design. Niet alleen de fiets is mooi, ook de website is een ware bron van webdesign inspiratie.

Waarom Cowboy?

  • Overall look-and-feel: Een moderne uitstraling met premium feel
  • Focus op de benefits van het product
  • Opvallende kleuren

Ga naar de website van Cowboy

Zendesk

Zendesk positioneert zichzelf als customer engagement software. Met andere woorden Zendesk is de ideale online tool voor sales, support en alle andere zaken die te maken hebben met jouw klanten. Ideaal voor webshops en bedrijven met veel klantcontact.

Waarom Zendesk?

  • Duidelijke CTA’s met als doel gegevens van potentiële klanten te verzamelen
  • Speels kleurgebruik waar wel rust mee wordt gecreëerd

Ga naar de website van Zendesk

Vinebox

Een geweldig concept voor de wijnliefhebber. Met Vinebox krijg je de beste wijnen thuisbezorgd in de vorm van een klein buisje. Het geeft je de mogelijkheid wijnen te proeven en te bepalen wat je lekker vindt. Heb je eenmaal jouw smaak gevonden, dan kan je een doos wijn bestellen. Ook erg leuk om nieuwe wijnen te ontdekken.

Waarom Vinebox?

  • Kleurloze stijl om de focus op de producten te leggen
  • Focus op benefits om bezoeker uit te leggen waarom ze voor Vinebox moeten gaan
  • Duidelijke stappen hoe het product werkt

Ga naar de website van Vinebox

Pesca

Bij Pesca draait alles om vis en de ervaring en daar hoort ook een inspirerende website bij. Dit restaurant in het hartje van Amsterdam staat bekend in om haar passie voor vis, goede wijnen en vriendelijke bediening. Geen wit linnen maar wel een uitermate gezellig plek om t eten.

Waarom Pesca?

  • Grote header video waarin alles wat je over het restaurant moet weten naar voren komt.
  • Focus op de CTA omdat het reserveren het belangrijkste is.

Ga naar de website van Pesca

The Sill

Op zoek naar mooie kamerplanten die groen blijven? Dan is The Sill het antwoord.
Nog niet in Nederland maar wel succesvol in de VS. Naast kamerplanten kopen kan je ook workshops volgen in het verzorgen van je planten om zo de levensduur te verlengen.

Waarom The Sill?

  • Goed gebruik van grote frisse afbeeldingen waardoor de focus op de producten ligt
  • Grote titels om hierarchy binnen de site te creëren

Ga naar de website van The Sill

Miro

Miro is het online platform om in samen te werken. Wat Miro anders maakt is dat het op eenvoudige wijze foto’s van o.a. Sticky notes omtoveren in bruikbare digitale notes die je kan delen en aanpassen.

Waarom Miro?

  • Geanimeerde illustraties met uitleg over hoe het product werkt
  • Duidelijk en overzichtelijk design – heldere call to actions
  • Alle features worden goed uitgelicht, zowel tekstueel als in bee
  • Creatieve elementen

Ga naar de website van Miro

Square

Square is opgericht door de CEO en mede-oprichter van Twitter. Met Square wordt het voor grote en kleine bedrijven eenvoudig gemaakt om betalingen te verrichten. Hiervoor biedt Square naast de software ook de hardware.

Waarom Square?

  • Animaties met uitleg waar je op kan klikken, duidelijk welke features er zijn en hoe het gebruikt moet worden.
  • Illustraties met versimpelde weergave neemt bezoeker mee in mogelijkheden van het product
  • Goed gebruik van illustratie in combinatie met echte foto’s

Ga naar de website van Square

Smart.pr

Smart.pr is een platform dat bedrijven de mogelijkheid geeft om op eenvoudige wijze journalisten te bereiken. Smart.pr combineer een uitgebreide database aan journalisten met een slim verzendsysteem waarmee PR eenvoudiger wordt gemaakt.

Waarom Smart.pr?

  • Clean en overzichtelijk design
  • Unieke eigen beelden zorgen voor eigen identiteit
  • Focus goed op de benefits (in tekst en met filmpjes)

Ga naar de website van Smart.pr

Boom Brush

Tanden poetsen 2.0. Met deze sonische tandenborstel van Boom Brush is poetsen een feest. Naast dat de tandenborstel er heel stylish uitziet levert hij ook nog eens uitzonderlijke prestaties. Zo gaat de batterij wel 90 dagen mee, heeft hij een timerfunctie en 5 verschillende standen.

Waarom Boom Brush?

  • Design is overzichtelijk
  • Duidelijke actiekleur gekozen die afstaat tegenover de kleur van de site, waardoor je als bezoeker direct meegenomen wordt naar de belangrijke onderdelen, zoals CTA.
  • Order proces is simpel, keuzes makkelijk te maken. Goed gebruik van reviews om bezoeker vertrouwen te geven.

Ga naar de website van Boom Brush

Muto

De missie van Muto is simpel. Ze willen het leven van mensen verrijken. Met de multifunctionele e-bike die ze hebben ontwikkeld kan je alle kanten op. Op eenvoudige wijze kan de bagagedrager voor én achter worden gemonteerd. Daarnaast ziet de Muto E-bike er ook nog eens geweldig uit.

Waarom Muto?

  • 3D beelden die uitleg geven aan hoe het werkt.
  • Actiekleur die heel erg opvalt
  • Overzichtelijk en clean design, goed gebruik van whitespace waardoor je oogt naar hetgeen getrokken wordt wat belangrijk is.
  • Tekst is lekker groot, makkelijk te lezen.
  • Simpel design hoeft niet saai te zijn.

Ga naar de website van Muto

Unrecorded

Bij Unrecorded kan je kleding en accessoires kopen. Op zich niet nieuw, maar Unrecorded heeft haar website een gebruiksvriendelijk jasje gegeven. De ervaring is prettig met duidelijke plaatjes van de producten en een zeer snelle website. Daarnaast zijn ze anders en geven ze inzicht in de kosten van hetgeen je koopt. Dit maakt Unrecorded uniek.

Waarom Unrecorded?

  • Focus op grote beelden – fotografie is heel goed gedaan. Je krijgt duidelijk gevoel bij het product doordat ze ook details op een hele mooie manier hebben gefotografeerd.
  • Minimalistisch design. Gebruik van whitespace zorgt dat je aandacht gaat naar de belangrijke onderdelen van de site. Wat niet belangrijk is, is weggelaten.

Ga naar de website van Unrecorded

MG

MG is een Britse automaker booral bekend om zijn open tweezits sportwagens. Tegenwoordig produceert MG ook elektrische auto’s en daar hebben ze een mooie website omheen gebouwd inclusief configurator waarmee je je eigen auto kan samenstellen.

Waarom MG motors?

  • Focus op mobiel erg goed gedaan, alles simpel en duidelijk. Makkelijk te bedienen.
  • Gebruik van grote letters, makkelijk leesbaar.
  • Grote beelden

Ga naar de website van MG

Plaid

Met Plaid kan een (financieel) bedrijf eenvoudig een connectie maken met het bank account van een gebruiker en de data gebruiken. Het PSD2 platform van Plaid zorgt voor een beveiligde en overzichtelijke verbinding.

Waarom Plaid?

  • Navigatie is een overzichtelijk, direct vindbaar wat je zoekt: Producten en Use Cases direct vindbaar. Mooi gecombineerd met icons.
  • Illustraties hebben eigen identiteit. Mooi fris en goed gebruik van kleuren.
  • Kleine stukjes tekst maken het makkelijk leesbaar en heel duidelijk.
  • Animatie in de illustraties versterkt het doel – je begrijpt direct wat ze bedoelen, zonder dat je de tekst hoeft te lezen.

Ga naar de website van Plaid

Adyen

Adyen is van Nederlandse bodem en één van ‘s werelds leidende betaalproviders. Ze verwerken betalingen voor onder andere Ebay, Uber en Spotify. Het doel van Adyen is het betaalproces zo eenvoudig mogelijk maken voor haar klanten.

Waarom Adyen?

  • Unieke frisse fotografie afgewisseld met simpele illustraties van het product.
  • Illustraties met een versimpelde weergave van de features, maken in een zicht duidelijk waar het om gaat.
  • Benefits worden heel duidelijk gemaakt – tekst is kort en makkelijk te lezen.
  • Duidelijke actie kleur en altijd een bijpassende call-to-action.

Ga naar de website van Adyen

Hi Oscar

Oscar (of Hi Oscar) is een ziektekostenverzekeraar die het anders doet. In plaats van dat zij zich richten op de kosten, richten zij zich op op de patient. Dit zie je terugkomen in het design van de website.

Waarom Oscar?

  • Vaak is healthcare saai en zakelijk, maar door gebruik van unieke style van illustraties maken ze het toegankelijk en verfrissend.
  • Gebruik van grote letters maakt het makkelijk leesbaar + titels en tekst is heel duidelijk onderscheid, waardoor het makkelijk is om de tekst te scannen.
  • De keuze voor eenvoudige blokken met weinig tekst, maakt het makkelijk om een keus te maken.

Ga naar de website van Hi Oscar

Framer

Framer is een 100% interactief programma dat designer, ingenieurs, projectmanagers en teams helpt om beter samen te werken als het gaat om ontwerp en prototyping. Op eenvoudige wijze zorgt Framer ervoor dat statische ontwerpen tot leven komen.

Waarom Framer?

  • Clean. Big images. Bold text.
  • Echt een eigen identiteit
  • Filmpje geeft gevoel bij de tool en laat goed zien wat je allemaal kan met Framer.
  • Alle benefits worden bijna in een Story verteld, waardoor je meegenomen wordt.
  • Altijd een duidelijke CTA bij elk onderdeel.

Ga naar de website van Framer

Slack

Met Slack kan je als team beter samenwerken. Deze online tool brengt alle communicatie én verschillende tools samen onder één dak. Slack heeft bewezen dat het een team productiever maakt. Samenwerken was nog nooit zo eenvoudig en ideaal als je op afstand moet werken.

Waarom Slack?

  • Gebruik van illustraties om product features duidelijk te maken.
  • Duidelijke CTA’s
  • Goede focus op de benefits van het product – waarom je het moet gebruiken.
  • Animaties in de illustraties zorgt ervoor dat het nog veel duidelijker is hoe het gebruikt kan worden.

Ga naar de website van Slack

Contact opnemen
5